top of page
  • Writer's pictureAna Iulia

Ce trebuie să știm când achiziționăm un peruș

Perușii


 

🔸️Denumire: Melopsittacus Undulatus 🔸️Nivel de experiență proprietar: Începător

🔸️Durată de viață: 5-10 ani în captivitate

🔸️Mărimea: aproximativ 20 cm (cu tot cu coadă) 🔸️Mediul natural: Australia în părțile foarte uscate 🔶️Sunt eu animăluțul potrivit pentru tine? Perușii sunt păsări foarte sociabile, iar în natură trăiesc în grupuri foarte mari. De aceea se recomandă creșterea a 2 sau mai mulți peruși la un loc. În schimb, pentru a putea fi dresați se recomandă creșterea unuia singur, pentru a se obișnui și atașa mai repede de stăpân. Bineînțeles, îmblânzirea acestei păsări depinde de fiecare exemplar în parte, deoarece pot avea caractere foarte diferite. Sunt foarte potriviți pentru familiile care au copii. Aceștia ajută la dezvoltarea intelectuală a copiilor și le imprimă abilități sociale mult mai dezvoltate. 🔸️Alimentația: alimentul de bază este meiul + suplimente (os de sepie, batoane vitaminice speciale etc). Apa trebuie să fie proaspătă întotdeauna și schimbată o dată sau de 2 ori pe zi. 🔸️Mici dezavantaje pe care trebuie să le aveți în vedere atunci când doriți să achiziționați un peruș: Fiind sociabili sunt automat și foarte gălăgioși. De aceea ar necesita spațiu într-o cameră unde puteți închide ușa atunci când vă mai doriți un strop de "liniște și pace". Peruși => pene și semințe "zburătăcite" prin cameră. Perușii tineri, de obicei, sunt foarte sensibili la infecții și paraziți, astfel că au nevoie de o igienă mult mai elaborată a coliviei și hranei. 🔸️Avantajele mele? Sunt micuț, drăgălaș, foarte colorat și te pot binedispune oricând! Nu îmi doresc decât un minimum de efort din partea familiei tale, pentru a mă simți și eu sănătos și confortabil! Și promit că voi da tot ce am mai bun, spre a te înțelege, iubi și distra câtă vreme voi avea!

82 views0 comments

Comments


bottom of page